E-ticaret sitelerinin en büyük sorusu her zaman ziyaretçiyi nasıl müşteri yaparım olmuştur? Aslında soruyu şöyle sormak lazım, ziyaretçi neden müşteri olmadı? Bunu anlayabilmek için ziyaretçilerimizi daha iyi tanımak lazım. Site içerisinde attığı adımları, tıkladığı butonları, hangi sayfadan terk edip çıktığı… Bunları bilmeden eticaret sitesindeki dönüşüm oranını yükseltme şansımız ne yazık ki yoktur.
Bu bilgilere ulaşmak için Google Analytics‘in Dönüşümler özelliğini kullanabileceğimizi biliyor muydunuz?
Ziyaretçilerimizden Sepete Ekle butonuna tıklayanlardan yüzde kaçının siparişini tamamladığı son sayfaya ulaşabildiği ve hangi adımlarda ne kadar fire verdiğimizi gözlemleyebilmek.
1. Hedef tanımlamak için öncelikle sağ üst köşedeki Yönetici bölümüne giriş yapıyoruz ve Profilimize tıklıyoruz.
2-) Hedef Ekle ‘ye bileceğimiz Hedefler sekmesine giriyoruz.
3-) Son adımda Hedef Ekle ‘ye giriş yaparak Sipariş Adımları hedefimizi tanımlıyoruz.
Hedef Türü : URL hedefi
Hedef URL : Siparişin sonlandığı sayfa (teşekkür ya da tebrik sayfası)
Eşleşme Türü : Başlık Eşleşme
Hedef Hunisi Adımları : Sepete ekleden sipariş son ekranına kadar geçilen sayfalar
4-) Bu aşamayla beraber Hedef ‘imiz tanımlanmış oluyor ve takip için, Dönüşümler ana kategorisi içerisindeki Hedefler başlığının altındaki Huni Görselleştirme ‘ye giriş yapmanız yeterlidir.
Ve Sonuç:
Dönüşümlerin tamamen görünmesi için en az 1 gün beklemenizi öneririm. Neticede Google bize anlık veri veriyor olsa da bazen gecikmeler ya da eksikler olabilmekte.
Ek olarak tavsiyem birden fazla dönüşüm hunisi kurmanız. Örneğin anasayfanızdan gelenler için ayrı, xx kategorinizden giriş yapanlar için ayrı, xxx kategorinizden giriş yapanlar için ayrı dönüşümler kurabilirsiniz. Bu sayede daha detaylı bir raporlama elde edebilirsiniz.
Dilerseniz ilk adımda belirttiğimiz adresi Eşittir seçimi yerine Şununlar başlar seçimini de yapabilirsiniz.
Özel teşekkür: EticaretAbi
Popular Posts
-
Merhaba; Google Adwords ile reklam verirken kullandığımız anahtar kelimeler eşleşme yöntemi ile çeşitlendirilebilir ya da sınır konulabilir...
-
Reklamlarınız Google’da görünür. İnsanlar Google’da anahtar kelimelerinizden birini aradığında, reklamınız arama sonuçlarının yanında görüne...
-
Merhaba; Google resmi adwords yardım sayfasından Kalite Puanı hakkında açıklamayı paylaşma gereği duydum. İlerleyen zamanda kalite puanı nas...
-
Merhaba; Bugün de hayatta olduğumuza (!) göre paylaşım yapmaya devam edebiliriz sanırım :) Öncelikle şunu belirtmeliyim ki anlatacağım özell...
-
Hürriyet Dünyası mecralarına reklam vermek artık çok kolay! Gazetede, webde, tablette, mobilde ve sosyal medyada her gün 6,9 milyon insanın ...
-
Google geçtiğimiz Perşembe Adwords reklamlarında yaptığı bir takım yenilikleri duyurdu. Bu yeniliklerle beraber Google artık kullanıcıların ...
-
Malumunuz Google tarafından yayınlanan Adwords videolarını zaman buldukça yayınlıyorum. Faydalı olduğunu düşündüğüm ve resmi bir ağız tarafı...
-
Geçen yıl görüntülü reklamların çoğunun sağ köşesine [X] butonu ile kullanıcıların reklamı kapatabileceği bir özellik eklenmişti. Kullanıcıl...
-
Merhaba, Bugün de yine sizlerle Adwords hesabımızı nasıl daha başarılı hale getirebileceğimizi inceleyeceğiz. Bu video da diğerleri gibi Goo...
-
Google AdWords’te 4 sınav, 3 tane de sertifika vardır. İlk olarak Reklamcılığın Temelleri Sınavına girilir, bu sınavda %85 başarı elde edild...