Google Partners olarak tarafıma gelen son mailde Google Adwords ekibi tarafından dönüşümlerle ilgili bir takım geliştirmeler yapılacağını öğrendim. Açıkçası oldukça güzel geliştirmeler olduğunu kabul etmeliyim.
Gelen mailin içeriği şöyle;
Neler değişiyor?
- Dönüşümlerin sayılmasında daha fazla esneklik. Şubat 2014'ten itibaren, farklı dönüşüm işlemlerinin nasıl sayılacağını belirleyebileceksiniz. Örneğin, dönüşüm işlemlerinin (satışlar gibi) tüm örneklerini sayarken, diğerlerinin (potansiyel müşteriler gibi) yalnızca birbirinden farklı örneklerini saymayı tercih edebilirsiniz.
- Dönüşüm sütunu adlarını anlamak artık daha kolay.
"Dönüşümler (tıklama başına 1)" sütun adı "Dönüşümle sonuçlanan tıklamalar" olarak değiştirilecek. Bu yeni sütun adı, söz konusu sütunun gerçekten neyi saydığını daha doğru bir şekilde temsil edecektir: en az bir dönüşüme yol açan tıklamaların sayısı. Çoğu durumda, yalnızca dönüşümle sonuçlanan tıklamaları değil, dönüşümleri saymak istersiniz.
"Dönüşümler (tıklama başına birden çok)" sütunun yerini, ek işlev kazandırılmış olan yeni bir "Dönüşüm sayısı" sütunu alacaktır. Bu sütun dönüşümleri, her dönüşüm işleminin tercih ettiğiniz sayılma şekline göre sayacaktır.
Çalışma şeklini anlatan örnek
Acme Corp adlı şirket, AdWords'ü kullanarak iki önemli dönüşüm elde ediyor: İnternet üzerinden kullanılan vergi yazılımının satışı ve yüz yüze danışmanlık hizmeti için potansiyel müşteriler. Kullanıcıların geliştirdikleri vergi yazılımını birden çok kez satın aldığını fark ediyorlar (belki de müşteriler, eyalet vergileri ve federal vergiler için ayrı ayrı alım yapıyor). Bununla birlikte kullanıcılar, birden çok potansiyel müşteri formu da dolduruyor. Acme her satış için bir dönüşüm saymak istemekle birlikte, yalnızca farklı olan potansiyel müşterileri saymak istiyor.
Şirketin AdWords reklamının aldığı bir tıklama iki satışa ve iki potansiyel müşteriye yol açmışsa, önceki "Dönüşümler (tıklama başına birden çok)" dört dönüşüm sayarken, "Dönüşümler (tıklama başına bir)" yalnızca bir dönüşüm sayar. Acme üç dönüşüm görmek istiyor: her satış için dönüşüm ve her farklı potansiyel müşteri için dönüşüm. Artık esnek dönüşüm sayımı sayesinde Acme, AdWords'te ölçtüğü dönüşüme yol açan her işlem için doğru dönüşüm sayısını görebilir.
Esnek dönüşüm sayımı hesabınızı nasıl etkiler?
Hiçbir şeyi değiştirmezseniz, "Dönüşüm sayısı" sütununuz, bugün gördüğünüz "Dönüşümler (tıklama başına birden çok)" ile aynı görünecektir. "Dönüşümler (tıklama başına 1)" sütunu, işlevinde bir değişiklik olmamakla birlikte "Dönüşümle sonuçlanan tıklamalar" olarak yeniden adlandırılacaktır.
Artık AdWords'te dönüşümleri nasıl sayacağınızı seçebildiğinize göre, elde ettiğiniz dönüşümleri görebileceğiniz en iyi yer "Dönüşüm sayısı" sütunu olacaktır. "Dönüşümle sonuçlanan tıklamalar" sütunu yalnızca dönüşüme yol açan tıklamaları sayar, toplam dönüşümleri değil.
Esnek dönüşüm sayma işlevi, hesabınızda Şubat ayında kullanıma sunulacaktır.
Popular Posts
-
Merhaba; Google Adwords ile reklam verirken kullandığımız anahtar kelimeler eşleşme yöntemi ile çeşitlendirilebilir ya da sınır konulabilir...
-
Reklamlarınız Google’da görünür. İnsanlar Google’da anahtar kelimelerinizden birini aradığında, reklamınız arama sonuçlarının yanında görüne...
-
Merhaba; Google resmi adwords yardım sayfasından Kalite Puanı hakkında açıklamayı paylaşma gereği duydum. İlerleyen zamanda kalite puanı nas...
-
Merhaba; Bugün de hayatta olduğumuza (!) göre paylaşım yapmaya devam edebiliriz sanırım :) Öncelikle şunu belirtmeliyim ki anlatacağım özell...
-
Hürriyet Dünyası mecralarına reklam vermek artık çok kolay! Gazetede, webde, tablette, mobilde ve sosyal medyada her gün 6,9 milyon insanın ...
-
Google geçtiğimiz Perşembe Adwords reklamlarında yaptığı bir takım yenilikleri duyurdu. Bu yeniliklerle beraber Google artık kullanıcıların ...
-
Malumunuz Google tarafından yayınlanan Adwords videolarını zaman buldukça yayınlıyorum. Faydalı olduğunu düşündüğüm ve resmi bir ağız tarafı...
-
Geçen yıl görüntülü reklamların çoğunun sağ köşesine [X] butonu ile kullanıcıların reklamı kapatabileceği bir özellik eklenmişti. Kullanıcıl...
-
Merhaba, Bugün de yine sizlerle Adwords hesabımızı nasıl daha başarılı hale getirebileceğimizi inceleyeceğiz. Bu video da diğerleri gibi Goo...
-
Google AdWords’te 4 sınav, 3 tane de sertifika vardır. İlk olarak Reklamcılığın Temelleri Sınavına girilir, bu sınavda %85 başarı elde edild...