Bireysel Adwords Sertifikaları Nasıl Alınır?


Google AdWords’te 4 sınav, 3 tane de sertifika vardır. İlk olarak Reklamcılığın Temelleri Sınavına girilir, bu sınavda %85 başarı elde edildiği taktirde diğer 3 sınav açılır, bu sınavın herhangi bir sertifikası yoktur. Bilinenin aksine her sınav için 50 $ ücret ödemek gerekmiyor. 50$’lık ücret bir kereye mahsus veriliyor ve temel sınavı geçtiğiniz taktirde diğer sınavlara giriş için herhangi bir ücret ödemiyorsunuz. Yalnız sınavdan kaldığınız taktirde tekrar sınava girmek için bir daha para ödemeniz ve bir hafta beklemeniz gerekiyor. Temel sınavın geçerlilik süresi 2 yıl, diğer sınavların ise 1 yıldır.

Sınavlar hakkında detaylı bilgi aşağıdaki gibidir.

Google Adwords Reklamcılığının Temelleri Sınavı – Google Advertising Fundamentals Exam

Bu sınav, AdWords ve çevrimiçi reklamcılığın temel yönlerini kapsar.
Ana başlıklar: AdWords’e Giriş, AdWords Hesabı ve Kampanyalarla İlgili Temel Bilgiler, AdWords Reklam Biçimleri, AdWords’te Hedefleme ve Yerleşimler, AdWords’te Teklif Verme ve Bütçe Oluşturma, Politikalar ve Reklam Kalitesi Konuları.
Sınav Hakkında: 113 Soru soruluyor, 120 dakika zaman var, sertifikayı almak için %85 başarı (96 doğru) gerekiyor.
Bu sınava aşağıdaki linkten hazırlanabilirsiniz:
https://support.google.com/adwords/certification/bin/static.py?hl=tr&page=examstudy.cs&exam=fundamentals

Arama Ağı Reklamcılığı İleri Düzey Sınavı – Search Advertising Advanced Exam

Bu sınav, AdWords kampanyalarının yönetimi, orta ila ileri düzey uygulamaları kapsar.
Ana Başlıklar: AdWords Reklam Biçimleri, AdWords’te Hedefleme ve Yerleşimler, AdWords’te Teklif Verme ve Bütçe Oluşturma, Politikalar ve Reklam Kalitesi Konuları, AdWords Araçları, Performans İzleme ve Dönüşüm İzleme, Performansı Optimize Etme, Birden Çok Hesabı Yönetme
Sınav Hakkında: 109 Soru soruluyor, 120 dakika zaman var, sertifikayı almak için %80 (87 doğru) başarı gerekiyor.
Bu sınava aşağıdaki linkten hazırlanabilirsiniz:
https://support.google.com/adwords/certification/bin/static.py?hl=tr&page=examstudy.cs&exam=search

Görüntülü Reklamcılık İleri Düzey Sınavı – Display Advertising Advanced Exam

Bu sınav, Google Adwords İçerik Ağı kampanyalarının yönetimi, orta ila ileri düzey uygulamaları kapsar. YouTube Reklamlarıyla ilgili de oldukça soru gelmektedir.
Ana Başlıklar: Google Görüntülü Reklam Ağı’nda Görüntülü Reklamcılık, YouTube’da Görüntülü Reklamcılık
Sınav Hakkında: 110 Soru soruluyor, sertifikayı almak için %70 başarı (77 doğru) gerekiyor.
Bu sınava aşağıdaki linkten hazırlanabilirsiniz:
https://support.google.com/adwords/certification/bin/static.py?hl=tr&page=examstudy.cs&exam=display

Raporlama ve Analiz İleri Düzey Sınavı – Reporting & Analysis Advanced Exam

Bu sınav, Google Analytics, Web Sitesi Optimize Edici, AdWords Rapor Merkezi ve diğer analiz tekniklerini kullanarak hesap performansını en üst düzeye çıkarmaya yönelik orta ila ileri düzey en iyi uygulamaları kapsar.
Ana Başlıklar: Performans İzleme ve Dönüşüm İzleme, Google Analytics, Performansı Optimize Etme.
Sınav Hakkında: 100 Soru soruluyor, sertifikayı almak için %75 başarı (75 doğru) gerekiyor.
Bu sınava aşağıdaki linkten hazırlanabilirsiniz:
https://support.google.com/adwords/certification/bin/static.py?hl=tr&page=examstudy.cs&exam=reporting

Sınavlara girebilmek için google.starttest.com adresine üye olmanız gerekmektedir.

Bireysel Sertifikaya örnek olarak kendi Google Adwords Görüntülü Reklam Ağı Sertifikama linkten ulaşabilirsiniz: Google Display Advertising


Son olarak, Google Adwords Bireysel Kalifikasyon Sertifikasıyla, “Google Sertifikalı İş Ortağı” olmak farklı şeylerdir.

Google Sertifikalı Ortağı olmanın gereksinimleri nelerdir?
Google Adwords Sertifikalı İş Ortağı olmak için bahsi geçen şirketin 90 gün içinde en az 10.000 Dolar tutarında reklam bütçesini yönetmiş olması gerekmektedir. Bununla birlikte bireysel kalifiye duruma sahip yani Google Adwords Sertifikasına sahip en az bir çalışan olmalıdır.

Kaynak ve teşekkür: http://www.onlinepazarlama.co/bireysel-adwords-sertifikalari-nasil-alinir